söndag, januari 26, 2014

Att inte ha 4-årskalas..

W och Alfie firar födelsedag 2013
Så. I måndags fyllde W fyra år (4!) och det tänkte vi fira nu i helgen. Barnkalas med gäster från förskolan och andra kompisar följt av vuxenkalas med Ws och våra vuxna vänner. Hela veckan har gått åt till att planera, fantisera och peppa inför kalaset. Att fylla fyra är en riktigt stor grej. Men saker och ting blir inte riktigt som en tänkt sig alltid.

Gissa vem som kräktes i fredagskväll? Och som sedan hade feber? Japp, W. Jag tror att det kan vara matförgiftning men är inte helt säker, en sak som är säker däremot är att kalaset fick ställas in och att säga det till min nu fyraårga unge var något av det jobbigaste jag gjort det här året. Att vara den som kommer med ett sådant besked som ger upphov till den besvikelsen, inte roligt. Då torkar jag hellre kräk i tusen dagar till. Så istället för kalas, tårta och skratt tillsammans med kära vänner har det varit sjukstuga och sömn som gällt i helgen.. Det positiva i det hela är att det gick över fort och att jag har klarat mig från att bli smittad. Det negativa? Förutom Ws besvikelse:  att ha handlat kalasmat för flera hundra som hinner bli dålig innan vi hittar ett nytt kalasdatum...

2 kommentarer:

  1. Åh, nej, vilken besvikelse!

    SvaraRadera
  2. Lille älsklingen, fy vad ledsamt! Kan ni inte skänka kalasmaten som ni inte hinner äta upp till något härbärge?

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...